نحوه نگهداری گربه آپارتمانی

نحوه نگهداری گربه آپارتمانی

گربه آپارتمانی و نگهداری آن در خانه و آپارتمان شاید برای شما هم سؤالات زیادی ایجاد کرده باشد؟ آیا نگهداری گربه در آپارتمان کار درستی است؟ آپا هر گربه ای برای نگهداری در آپارتمان مناسب است؟ قبل و بعد از خرید گربه آپارتمانی به چه نکاتی باید توجه کرد؟اگر شما در آپارتمان زندگی می کنید یا نیاز دارید در کنار خود یک گربه آروم و مهربون و خوشحال داشته باشید، حتما انتخاب زیادی برای خرید گربه آپارتمانی دارید، اما باید توجه کنید که نیاز های زندگی گربه در آپارتمان رو بدانید تا گربه شما در کنارتان احساس خوشحالی
کند. 

1. تربیت گربه و اطلاعات مهم از نگهداری گربه در خانه
همیشه به صاحبان گربه‌ها میگم که اولین قدم برای تضمین سلامتی گربه اون ها، اطلاعات درست و صحیح و اهمیت دادن بهشه. وقتی شما به اندازه کافی به گربتون اهمیت میدین و در مورد بهترین روش نگهداری از گربه، بیماری‌های گربه و … تحقیق می‌کنید پس می‌تونید امیدوار باشید که به بهترین شک از گربه ملوستون مراقبت خواهید کرد.

هرچقدر در مورد مراقبت از گربه اطلاعات بیشتری داشته باشین بهتر می‌تونید ازش مراقبت کنید. بنابراین لازمه قبل از اینکه گربه بیارید به همه این مسائل توجه کنید و بعد آگاهانه اقدام به نگهداری ازش بکنید.

هزینه نگهداری گربه خانگی چقدره؟
شاید این مهمترین سوالی باشه که خیلی از افراد از خودشون می‌پرسن. هزینه نگهداری گربه تا حد زیادی به خودِ شما بستگی داره؛ اینکه چقدر می‌خواید براش هزینه کنید؛ غذای خارجی یا ایرانی می‌خرید یا اصلا خودتون می‌خواید براش غذا بپزید! کارهایی مثل حمام کردن و کوتاه کردن ناخن‌ها رو خودتون می‌تونید انجام بدید یا هربار می‌خواید پیش دامپزشک ببریدش؟ اهل خرید اسباب بازی های گرون برای گربه‌تون هستید یا ترجیح میدید با خلاقیت براش اسباب بازی‌های هیجان انگیز بسازید و …. در کل سقف هزینه‌ها به نحوه نگهداری از گربه برمی‌گرده.

اما به طور کلی در شش ماه اول زندگی گربه که نیاز به واکسیناسیون و ویزیت مرتب دامپزشک هست ماهانه 200-300 تومان لازمه هزینه کنید. اما بعد از 6 ماهگی تا آخر عمر گربه هزینه‌ها بسیار کمتر میشه و شاید 100-200 تومان کافی باشه. بازم می‌گیم که این قیمت نیازهای ضروری گربه رو شامل میشه و مواردی مثل غذای گربه تاثیر زیادی در میانگین هزینه‌ها داره.

البته هزینه‌هایی مثل عقیم‌سازی، بیمار شدن گربه و عمل جراحی و … رو که شاید یکبار در کل زندگی گربه پیش بیاد هم باید در نظر بگیرید

2. غذای گربه، مهم ترین فاکتور موثر در نگهداری گربه
گربه‌ها انرژی و مواد مورد نیاز بدنشون رو از غذایی که می‌خورن تامین می‌کنن. به همین دلیل دقیقا مانند ما انسان ها، غذای گربه هم نقش مهمی در سلامتی شون ایفا میکنه و خیلی مهمه که بهترین غذای گربه رو بهشون بدین.

عادت‌های غذا خوردن گربه‌ها تفاوت‌های زیادی با سگ و حیوانات دیگه داره. گربه ها در طبیعت شکارچی و گوشتخوار اجباری هستن و غذای مورد علاقشون که پرندگان و حیوانات کوچک، بخصوص موش هست رو شکار می‌کنن.

پروتئین بالا، مهم‌ترین نیاز گربه‌ها و مهم‌ترین فاکتور در غذای گربه است.
بهتون پیشنهاد می‌کنیم حتما با خوندن مطلب غذای گربه چیست اطلاعات کاملی از تغذیه حیوون خونگیتون پیدا کنین تا بتونین همیشه بهترین گزینه‌ها رو برای رژیم غذایی اون انتخاب کنین.

غذای خشک یا غذای خانگی؟
هر دو غذا می‌تونه برای گربه شما مناسب باشه و این بیشتر به سلیقه خودش برمی‌گرده و این که شما دوست دارین چقدر برای غذاش وقت بذارین. بعضی‌ها برای نگهداری از گربه در خانه گزینه غذای خشک رو انتخاب می‌کنن که انواع مختلفی هم داره. برخی نیز به سراغ غذای خانگی می‌رن.

تو مقوله مراقبت از گربه شناخت نیازهای غذایی اون خیلی مهمه. اگه غذای خشک به گربه‌تون می‌دین باید آب بیشتری در دسترسش بذارین.

scottish

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *